pondělí 16. srpna 2021

Eva Obůrková - VÝLETY (NEJEN) S DĚTMI

Krásný den všem!

Léto láká k výletům a já už poslední dobou trochu tápu, kam vyrazit. Proto jsem moc ráda, že se mi do rukou v rámci spolupráce s nakladatelstvím Jota  dostala kniha Výlety (nejen) s dětmi. A mohu říct, že od té doby, co mi tato kniha dorazila, tak každý víkend stihneme hned několik výletních tipů z této knihy. 

Publikace je rozdělená do šestnácti částí naší krásné republiky a je plná různorodých tipů, díky čemuž si každý výletník najde to své. Kniha má v názvu "nejen s dětmi" a opravdu není orientovaná pouze na rodiny s dětmi, ale na turisty všeho druhu. Najdete v ní to nejzajímavější ať už preferujete výlety za hrady a zámky, turistiku, zoo nebo dětská hřiště.
Oceňuji i přítomnost piktogramů, se kterými to autorka nepřeháněla, ale naopak je do knihy zaznamenávala s citem (např. pokud se jedná o turistickou trasu, kde by vás možná nenapadlo vzít kočárek nebo pejska) a díky tomu jsou snadné na orientaci a donutí čtenáře si jich opravdu všimnout. Samotný popis jednotlivých výletů je stručný, ale výstižný a doplněný o odkaz, kde můžete najít více informací.

Pravděpodobně to není ten typ průvodce, který s sebou budete na výlety vozit v batohu. Má totiž kvalitní vazbu a je opravdu obsáhlá, takže i poměrně těžká. Doporučuji proto výlet naplánovat z pohodlí domova.  :-)

Jediné co mi v knize trochu chybí je mapa na začátku každé části a očíslování jednotlivých tipů. Zkrátka aby si člověk snáze naplánoval cíl cesty a případně věděl, co může přidat na poslední chvíli. To je však pouze malá výtka k jinak velmi povedené knize.


Nejvíce jsem byla zvědavá, jak autorka byla důkladná a jaké tipy najdu ve svém nejbližsím okolí. Musím uznat, že výlety vybrala opravdu zajímavé a jsem opravdu ráda, že nesáhla pouze po těch nejznámějších. 

S klidným srdcem tedy Výlety (nejen) s dětmi mohu doporučit všem, kteří chtějí dny trávit aktivně venku a prozkoumat to nejzajímavější, co se v naší krásné zemi nachází.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu