sobota 5. září 2020

Rick Broadbent - Vytrvalost (audiokniha)

Po doposlouchaném Černobylu, jsem věděla, že mi hlas Václava Neužila sedí a proto jsem se rozhodla vyzkoušet další jím načtenou audioknihu Vytrvalost – Pozoruhodný život a doba Emila Zátopka. Dalším důvodem bylo, že toho o našem slavném běžci úplně moc nevím a anotace slibovala nejen informace ze sportu, ale i popis doby, ve které Emil žil.


 

Rozhodně musím říct, že Vytrvalost pana Zátopka byla neuvěřitelná. Přestože to zpočátku nevypadalo, že má pro běh talent a někteří mu vyčítali jeho styl, on to přesto nevzdal a jeho vytrvalost přinesla několik olympijských medailí a rekordů. 

V audioknize se dozvíte i o době, ve které žil a o lidech z jeho okolí. Že to nebyla doba snadná, dokazují kapitoly věnované Janu Haluzovi, který Emila trénoval a později byl vězněn. Na mě osobně audiokniha působila jako povídková sbírka. Nechápejte mě zle. Kniha má ucelenou formu, ale často se mi stává, že pokud čtu nějaké povídky, některé se mi líbí a jiné už tolik ne. A stejný dojem jsem měla z této audioknihy. Navíc dle mě bylo poznat, že knihu nenapsal Čech, protože informace byly podány neutrálně, pouze jako fakta. Což pro někoho může být plus, ale na mě to působilo místy hrozně neosobně. Jednotlivé kapitoly jsou poměrně dost dlouhé (většinou více než půl hodiny), takže je určitě lepší vyhradit si na poslech více času. Jakou odměnu však dostanete opravdu komplexní pohled na život a dobu Emila Zátopka a množství informací, které možná neví ani fanoušci našeho nejslavnějšího běžce.

Audioknihu Vytrvalost mohu doporučit všem, kteří se chtějí dozvědět něco více o našem nejslavnějším běžci, jeho životním láskám - běhu a manželce Daně, ale i nesnadné době Studené války. 

Na zavěr bych  bych moc chtěla poděkovat audiotéce, za možnost si tuhle audioknihu poslechnout a zase si trochu rozšířit obzory.

Podrobnosti o audioknize včetně ukázky najdete ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu