pátek 26. ledna 2024

Doposloucháno v lednu

Leden sice ještě nekončí, ale protože mám rozposlouchanou nejdelší audioknihu, kterou jsem zatím poslouchala (Vážka v Jantaru má neuvěřitelných 33 hodin a 55 minut), jsem si celkem jistá, že v lednu se můj počet doposlouchaných audioknih zastaví na čísle 2. Obě byly ovšem perfektní, takže se pojďme mrknout, které to byly!

Jako první jsem se pustila do další Agathy Christie. Audioteka totiž vydala další její hru v audioverzi a tomu prostě nikdy nejde odolat! 


VRAŽDA NA NILU

autor: Agatha Christie
interpreti: Jaromír Meduna, Martin Myšička, Jana Bernášková, Jan Dolanský, Karolína Půčková, Klára Trojanová, Eliška Zbranková, Marek Holý, Jiří Schwarz, Eliška Nejedlá, Jarmil Škvrna, Petr Florián
vydáno: Audioteka, 2023
délka: 2 hodiny 9 minut

Luxusní parník Lotos se právě chystá odrazit od břehu. Na jeho palubě jsou i novomanželé Simon a půvabná dědička nesmírného jmění Kay. Romantickou plavbu po Nilu ale zkazí přítomnost bývalé Simonovy snoubenky, která mladý pár neodbytně pronásleduje. Když je třetího večera Kay ve své kajutě nalezena mrtvá, zdá se, že pachatelkou nemůže být nikdo jiný. (Zdroj Audioteka, kde najdete i ukázku zdarma)

Pokud něco Audioteka opravdu umí, jsou to její superprodukce. Vždy se totiž můžete spolehnout, že se dočkáte perfektní interpretace. Proto jsem nepochybovala, že se mi i tahle audiokniha bude líbit. Agatha Christie ráda začíná své příběhy výčtem osob, což může být pro některé posluchače (nebo čtenáře) náročnější. Multivoice rozhodně pomůže se v postavách zorientovat a vy se tak okamžitě můžete ponořit do příběhu.

 

Vražda na Nilu je trochu jinou a kratší verzí mé (zatím) nejoblíbenější detektivky Královny zločinu - Smrti na Nilu. Místo parníku Karnak brázdí vody Nilu parník Lotos na jehož palubě najdeme spoustu zajímavých cestujících, jako je např. mladá dědička s manželem, které pronásleduje jeho bývalá láska. Také dojde k vraždě, ale nevyšetřuje ji tentokrát Hercule Poirot, rozhodně však dostanete skvělou zápletku Mému nadšení z ní neubralo ani to, že jsem vlastně věděla, o čem bude.

 

Doporučuji všem, kteří si chtějí vyzkoušet poslech audioknih nebo začít s dílem Agathy Christie. Díky své délce je ideální i na poslech v autě nebo při úklidu, protože ji zvládnete odposlouchat na jeden zátah. 

Doporučuji i těm z vás, kteří si chtějí poslechnout něco svižnějšího a nemají rádi delší úvody. Tady se jde totiž hned k věci.

 

Na závěr bych chtěla jen dodat, že pokud jste viděli film Smrt na Nilu, rozhodně dejte šanci i knižnímu nebo audioknižnímu zpracování. Protože to, co ze zápletky udělali filmaři, nesahá předloze ani po kotníky. A podobně to mám i s novinkou Přízraky v Benátkách, které jsem v polovině musela vypnout.

 

BUĎ JAKO ŘEKA

autor: Shelley Readová
vydáno: Jota, 2023
délka: 9 hodin 34 minut

Sedmnáctiletá Victorie Nashová, jediná žena v rodině plné problematických mužů, vede domácnost na rodinném statku s broskvoňovým sadem v malém farmářském městečku Iola v Coloradu. Wilson Moon je mladý tulák se záhadnou minulostí, který opustil svůj kmen a je odhodlaný jít svou vlastní cestou.
Victorie s Wilem se náhodou potkají na rohu ulice a toto setkání rozpoutá koloběh touhy a nebezpečí. (Zdroj Audioteka, kde najdete i ukázku zdarma)


Buď jako řeka je o obdivuhodné síle jedné mladé ženy. Osud jí zasadí ránu a ona se musí hned zvednout. Bez dlouhého truchlení prostě přijme věci takové jaké jsou.  I přes svůj nízký věk musí Viktorie činit těžká rozhodnutí. Zažívá bolest, kterou si neumím představit, a ona si přesto nestěžuje a jde dál. Příběh je místy tak osamělý a smutný, že vás píchne u srdce. 

Nedokážu říct, jak moc by se mi příběh líbil, kdybych knihu četla, jsem si jistá, že díky bravurní interpretaci mě kniha zasáhla víc než při klasické čtení. 
 
Všeobecně nemám ráda, když je kniha přirovnávána k jiné, protože mnohdy se jedná jen o marketing a obsah je jiný. Tentokrát však musím souhlasit a vidím tam tu podobnost s Kde zpívají raci. Dokonce jsem i v průběhu kontrolovala, zda audioknihy nemají stejnou interpretku, jak na mě působily podobně. 
Buď jako řeka je totiž poetická a osamělá jako Kde zpívají raci, současně z ní číší smutek a smíření jako z Knihovnice z Troublesome Creeku. Takže pokud se vám líbila některá z těchto knih, určitě dejte Buď jako řeka šanci. Já jsem naprosto nečekala, že mě příběh Viktorie tak dostane a určitě na něj ještě dlouho nezapomenu. 
 
Za možnost poslechu v rámci spolupráce jako vždy děkuji Audiotece.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu