pondělí 14. srpna 2023

Tipy na poslech - Agatha Christie

Krásný den knihomolové!

Agatha Christie je moje stálice. Letos jsem si dala výzvu měsíčně se alespoň k jednomu příběhu Královny zločinu vrátit a myslím, že zatím se mi daří tuto výzvu plnit skvěle. Na konci července jsem doposlouchala desátý příběh se slečnou Marplovou a začátkem srpna jsem vyslechla divadelní hru Pavučina. Ano, v obou případech jsem totiž sáhla po audioknize, protože interpreti vždy příběhu dodají něco navíc. Takže pokračujte ve čtení a dozvíte se, jak se mi tyto dvě audioknihy líbily. 

KARIBSKÉ TAJEMSTVÍ

vydáno: Voxi, 2023
interpreti: Růžena Merunková, Otakar Brousek ml.
délka: 8 hodin 21 minut
 
Anotace: Slečna Marplová tráví prázdniny na karibském ostrově St. Honoré. Nikoho z fanoušků oblíbené hrdinky jistě nepřekvapí, že nádherné počasí a překrásná přímořská scenérie jejímu zvídavému duchu nestačí. Ani historky jejího společníka majora Palgravea ji příliš nezaujmou. Zpozorní až v okamžiku, kdy se major pochlubí, že vlastní fotografii domnělého pachatele neobjasněné vraždy. Den nato je sám nalezen mrtev. Od té chvíle si stará dáma věru nemůže stěžovat na nudu… (zdroj Audioteka, kde najdete i ukázku zdarma)

Musím přiznat, že mě změna prostředí bavila a nejvíce oceňuji, že tahle všetečná dáma přišla na scénu téměř hned a ne (jak tomu bývá u jiných příběhů) až v polovině příběhu.

Z počátku jsem se ztrácela v postavách, což mi obvykle nedělá problém, ale v tomto případě jich na můj vkus bylo až moc podobných. To však nemění nic na tom, že Královna zločinu přišla s další zapeklitou detektivkou, které jsem tentokrát absolutně nepřišla na kloub. Což je něco, co opravdu oceňuji a jeden z důvodů, proč se tak ráda k tvorbě Agathy Christie vracím. A jak jste si mohli už na mém profilu všimnout, poslední dobou opravdu ráda tyto detektivky #ctuusima, protože pan Brousek a paní Merunková prostě vždy odvedou excelentní práci.


PAVUČINA
 
autorka: Agatha Christie
vydáno: Audioteka, 2023
interpreti: Andrea Elsnerová, Otakar Brousek ml., Marek Holý a další.
délka: 1 hodina a 27 minut
 
O čem audiokniha je? 
Clarissa Hilsham-Brownová miluje zábavu, legrácky a taky vzrušující představy. Co kdyby se například jednoho dne vzbudila a našla v domě mrtvolu? Jenže sny se občas plní… a tak jednoho deštivého březnového odpoledne v salonu svého venkovského sídla skutečně objeví bezduché tělo. Ovšem v tu nejnevhodnější dobu – právě sem míří Clarissin manžel, pracovník ministerstva zahraničí, s významným politikem. Hrozí skandál a Clarisse nezbývá než mrtvolu co nejdřív odstranit. Navíc to vypadá, že vraždil někdo, kdo je Clarisse obzvlášť blízký a milý. Co teď? Ještě že se Clarisse podaří přemluvit tři přítomné hosty, aby jí s tímhle „problémem“ pomohli. Vzápětí se však ohlásí policie. A ukryté tělo záhy mizí… (zdroj Audioteka, kde najdete i ukázku zdarma)
 
Pokud si budete chtít Pavučinu přečíst, najdete ji společně s Pastí na myši a Svědkyní obžaloby ve sbírce Detektivní hry. Osobně vám však doporučuji si hru poslechnout.

V záložce Superprodukce na Audiotece najdete hodiny poslechu, které vás rozhodně nezklamou. Osobně mám však nejraději detektivní hry Agathy Christie, které jsou všechny opravdu bezkonkurenčně zpracované.

Pavučina vám nabízí necelou hodinu a půl skvělého poslechu, při kterém budete tápat, kdo je pachatel a užívat si dobovou atmosféru.

Ideální je pro ty z vás, kteří se v příbězích Královny zločinu trochu ztrácíte v postavách. Skvělý interpreti vám totiž nejen pomohou v orientaci v příběhu, ale ještě dodají potřebné emoce. 
 
Audiokniha doporučuji i těm z vás, kteří jste Pavučinu v minulosti už četli a chcete si ji připomenout. A jestli máte příběhy z pera Královny zločinu rádi a nevíte, co poslouchat dál, rozhodně doporučuji už zmiňovanou Svědkyni obžaloby a Černou kávu, které v mém žebříčku zatím vedou. :-) 
 
Jste fanoušci Agathy Christie?
Které příběhy máte nejraději?

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu