čtvrtek 25. ledna 2024

Shrnutí roku 2023 a TOP 5!

I já si tu dovolím vypíchnout to nejlepší, co jsem měla možnost v loňském roce přečíst a celkově si trochu shrnout ten čtenářský rok.

Po spoustě let se mi nepovedlo splnit cíl přečtených knih, který se mi jako jeden z mála čtecích cílů doposud dařilo plnit. Skončila jsem se skóre 63 ze 70.  Do přečtených knih počítám i audioknihy (23), protože s nimi strávím dost času a zejména s přichodem druhého dítka je to můj způsob, jak neztratit milované knižní světy, když není zrovna prostor vzít do ruky papírovou knihu.

V roce 2023 jsem byla i zase trochu přísnější s hodnocením a ač si už opravdu hodně vybírám, co si přečtu, stejně se mi do ruky dostalo hodně 3-3,5* knih (konkrétně 22). Což sice není špatné hodnocení, ale odráží to moji stále se zvyšující laťku. Pod 3* jsem šla pouze jednou, ale upřímně - pokud už se objeví kniha, která má našlápnuto na 1*-2*, tak ji většinou nedočtu a raději sáhnu po něčem, co mi sedí víc.  Z celkového počtu 63 knih jsem 8x rozdala 5* a těch nejlepších pět knih vidíte na druhé fotce. :-) 


Už třetí rok po sobě se moji KNIHOU ROKU stala knížka z metafory. Tentokrát to byl ČERNÝ DORT, který si mě získal trochu nevšedním stylem vyprávění příběhu, a protože v sobě ukrývá víc než jen jeden žánr.

Samozřejmě nelze nedoporučit i moji srdcovou midle-grade sérii Nikdyuš. V roce 2023 jsem přečetla druhý a třetí díl. DIVOMOR se mi asi zatím líbil nejvíc, protože byl asi nejakčnější. Ale jakýkoli návrat do tohoto kouzelného světa prostě stojí za to. Všechny tři knihy si v mém hodnocením vysloužily plný počet hvězd.

V loňském roce jsem i objevila svoji novou top autorku krimi - Wendy Dranfield a já poprvé ve svém životě zhltla tři knihy ze série v jednom měsíci. Nejvíce mě nadchl kvůli svému konci první díl PÁD DO TMY, ale rozhodně se těším na vše, co autorka napíše a doufám, že se brzy dočkáme další knihy.

Nemůžu jinak a musím vám tu vypíchnout i jednu dokonalou audioknihu. SVĚDKYNĚ OBŽALOBY Agathy Christie má prostě perfektně promyšlenou zápletku. Pokud byste si chtěli tuhle divadelní hru přečíst, najdete ji ve sbírce Detektivní hry. Já vám však kvůli naprosto dokonalé interpretaci doporučuju kouknout na Audioteku a poslechnout si audioknihu.

A do mé pětice nejlepších se dostala i krimi kniha UTEČ, DOKUD MŮŽEŠ. První díl slibně se rozjíždějící série pro mě měl zajímavé postavy a skvělou chemii mezi hlavními hrdiny.

Jaká kniha vás v roce 2023 nadchla nejvíc? 
 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu