úterý 29. září 2020

Tip na říjnovou novinku: DAISY JONES & THE SIX

Dámy a pánové, 

jeden zářijový čtvrtek mi štěstí opravdu přálo a já na facebookové skupince knižních závisláků dostala možnost stát se knižním předskokanem. V ruce držím svou úplně první reading copy a asi si dokážete představit, jaké je mé nadšení, že tohle čestné místo v mé knihovně získala má nejočekávanější kniha podzimu - Daisy Jones & The Six do úžasné Taylor Jenkins Reid


 

Už jsem od autorky pár knihy četla. Možná v jiném životě a Jediné pravé lásky se mi opravdu líbily, ale má očekávání a důvod, proč jsem se na Daisy letos tak těšila byla Evelyn. Kdo čtete můj blog a nebo koukáte na má videa na youtube víte, že The Seven Husbands of Evelyn Hugo byla první kniha, kterou jsem kdy přečetla v angličtině. Tak moc se mi líbila a tak moc mě bavila, že mě i má bídná angličtina od jejího čtení neodradila. Nejnovější Daisy Jones sbírala tak kladné recenze a byla ověnčená množstvím cen, že byla jasným adeptem k přečtení. Chtěla jsem se pustit i do Daisy, ale pak jsem slyšela, že bude letos vycházet u Dobrovského a rozhodla jsem se na ni počkat.

Anotace:   

Datum 12. července 1979 s sebou přineslo rozpad jedné z nejslavnějších rockových kapel 70. let. Co vedlo všech sedm členů skupiny k tomu, aby se nečekaně a navždy rozešli? Teprve po několika desetiletích podává každý ze zúčastněných muzikantů své vlastní vysvětlení.
Zpěvačka a písničkářka Daisy Jones se po společném turné ch
ystá spolupracovat s kapelou The Six a jejím frontmanem Billym Dunnem na novém albu. Setkání dvou silných a mimořádně talentovaných osobností nemůže zůstat bez následků pro celou skupinu. Na jedné straně stojí osobní sympatie a antipatie, na straně druhé závislosti a tvůrčí vypětí.
Všichni si užívají uvolněnou atmosféru kalifornských hudebních klubů a nahrávacích studií i život na turné, avšak hudební producenti mají své vlastní zájmy. Příběh inspirovaný světoznámou kapelou Fleetwood Mac zobrazuje vrcholnou éru rockové hudby v sestřihu fiktivních rozhovorů.

Upřímně jsem se trochu bála, jak se mi kniha, která je psaná formou rozhovorů bude líbit a zda to nebude moc strohé. Opak byl pravdou. Opět jsem si potvrdila, že mi autorčin styl psaní prostě sedí.  Krátké věty, které jsou neskutečně výstižné a dokáží toho říci mnohem víc než se na první pohled zdá. Taylor mi dokázala vsugerovat pocit, že The Six jsou skutečné rockové legendy a popsat atmosféru sedmdesátých let tak dokonale, jak byste s kapelou byli skutečně na turné. Knihu navíc doplnila texty - ano, najdete zde texty pisní, né jen nějaký úryvek, ale skutečný text, který dává smysl a perfektně odráží pocity osob. Díky tomu jsem měla pocit, že skutečně stojím ve studiu s Daisy a Billym a vidím je zpívat emocemi nabitou This Could Get Ugly. Doteď si vzpomenu na vztek, který jsem sdílela společně s Daisy, když psala text k Regret me. Jednoduše smekám před autorkou, protože kdybych nečetla anotaci, opravdu bych si myslela, že čtu životních příběh sedmi členů jedné úspěšné rockové kapely.

Zatím jsem asi nečetla fikci, která by byla tak skutečná! Jednoznačně 5*/5*.



 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu