pátek 10. prosince 2021

Simona Votyová - MYŠÍ DÍRA

Krásný večer knihomolové! 

Poslední měsíce stále více sahám po knihách českých autorů a tvorbu Simony Votyové jsem měla v hledáčku už dlouho. Novinka Myší díra mě navíc zaujala anotací a proto jsem po ní okamžitě sáhla.

Anotace: Osmiletý Axel má vadu řeči, starý mobil a depresivní matku, která mu nedopřeje ani slavit Vánoce. Jejich starý soused, všemi neoblíbený a věčně nasupený samotář, žije ze vzpomínek na bývalou partnerku. Pádesátnice Jolana žije naopak přítomností a svou slibnou kariérou, zato nesnáší děti a ostatní sousedé jsou jí spíše lhostejní. Pětadvacetiletý Cyril je čistotou posedlý podivín, jehož největší vášní je sex. A ti všichni jsou sousedé v jednom domě, který se pro skvěle promyšlený román stává celým vesmírem. Jednotlivé charaktery, vztahy, ale také touhy a sny sledujeme očima nečekaného svědka, který vidí vše, zatímco sám zůstává neviděn. Co bude následovat, pokud se v jednom okamžiku jejich životy protnou? (zdroj: nakladatelství Bourdon)

Na opravdu krátkém rozsahu se autorce povedlo odvyprávět silný příběh, který má své poselství.

Troufám si říct, že vás Myší díra donutí zamyslet se nad malicherností některých problémů. Dojme vás, překvapí, pobaví a místy i bude držet pěkně napnuté.

Je to kniha, která se výborně hodí i jako vánoční čtení. Vánoce tu trochu roli hrají, ale nebojte se, není to takový ten příběh, který musíte číst pouze v prosinci, aby vám dával smysl. I když musím přiznat, že jedna věc, podle které má i kniha název, by pro mě v průběhu roku asi měla trochu jiný význam anebo bych se na to minimálně koukala skrz prsty. Do období adventu mi to však sedí a vlastně tento prvek knihy nakonec beru jako zpestření. Věřím, že teď jsem v některých z vás vzbudila zvědavost, ale více prozrazovat nebudu. Přečtete si tuhle knihu a určitě hned pochopíte, co mám na mysli.

Pokud si chcete přečíst příběh, který se perfektně hodí na Vánoce, ale není to přeslazená romantika, je Myší díra perfektní volba!





Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu