neděle 17. května 2020

ŽLUTÝ TRIKOT - Philippe Bouvet a Frédérique Galametz (audiokniha)


Jak to máte s audioknihami? U mě se z nich asi brzy stane žádaný společník, protože na procházky s kočárkem je tahle forma příběhů prostě vhodnější než klasické knihy. Proto jsem moc ráda, že jsem dostala možnost navázet spolupráci s Audiotékou. Z jejich novinek jsem si vybrala pro mě možná trochu nezvyklou knihu - Žlutý trikot, autory jsou Philippe Bouvet a Fréderique Galametz a kterou čte Zbyšek Horák. Nejsem fanouškem cyklistiky, ale Žlutý trikot mě okamžitě zaujal. Jak víte, ráda zkouším jiné žánry, rozšiřuji si obzory, takže proč nezkusit právě něco takového?


Tahle audiokniha vás totiž přenese do světa Tour de France, kde právě je možné slavný Žlutý trikot získat. Nosí ho vítěz jednotlivé etapy závodu. A to, že ho získáte neznamená, že vyhrajete celou Tour a naopak. Autoři vám podají informace o historii tohoto legendárního ocenění, přenesou vás do světa neskutečných sportovních výkonů, ale i zajímavostí, které možná nezná i skalní fanoušek. 

Víte, kdy se začala Tour de France jezdit? Kdo vůbec přišel s nápadem na zavedení trikotu? Komu se podařilo ho získat nejvíckrát a proč vlastně trikot pro vedoucího závodníka má žlutou barvu? Všechny tyhle zajímavosti a i další se dozvíte v audioknize a já byla jejím zpracováním velmi překvapená. Kniha samotná je totiž takovou encyklopedií a mě hrozně zajímalo, jak (a jestli) bude možné ji převést do audio verze. Přece jen tyhle publikace většinou obsahují fotky a popisky, ale musím uznat, že v tomto případě se to povedlo na jedničku. Audiokniha je skvěle rozčleněná, vypravěč umí údaje podat opravdu poutavě a vy se dozvíte spoustu zajímavostí. 

Další, co bych vyzdvihla je fakt, že v knize je spousta francouzských jmen - ať už legendárních závodníků nebo míst, kudy závod vede. Kdybych knihu četla v papírové verzi, tak bych si asi lámala hlavu nad správnou výslovností, ale v audioknize se můžete prostě jen zaposlouchat a užít si atmosféru slavného závodu. 

Pro mě jako laika měla audiokniha neskutečně edukativní význam a jsem moc ráda, že jsem si ji poslechla. Už se těším až získané poznatky využiju při nějaké vědomostní hře či kvízu. Rozhodně Žlutý trikot mohu doporučit všem, ať už se o cyklistiku zajímáte anebo stejně jako já si rádi rozšiřujete obzory a chcete se rozvědět něco víc o oblasti, které běžně neholdujete. 

Za možnost poslechnout si Žlutý trikot moc děkuji Audiotéce
Podrobnosti o audioknize včetně ukázky najdete ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu