pondělí 16. listopadu 2020

KOLOTOČ - oddechové čtení do pochmurného počasí

Možná jste si všimli, že jsem celkem nedávno byla nadšená z Prokurátora od Paulina Świst. Této polské autorce nyní vyšla nová kniha Kolotoč a já jsem moc vděčná Knihám Dobrovský za možnost tuhle novinku zrecenzovat. 

První díl nové série této polské autorky a tentokrát se týká dvou advokátů Piotra a Olky, kteří se znají už z dob studií. Oba naznají, že jim jejich současné příjmy moc nestačí a tak se rozhodnou použít své znalosti trochu jinak a rozjedou kolotočový podvod s DPH. Navíc mezi nimi přeskočí jiskra. No co by se mohlo zvrtnout že? 

Kompetní anotaci a další podrobnosti najdete ZDE.

Tahle knížka se opět skvěle čte. Pokud máte dostatek času věřím, že ji zhltnete na jeden zátah. Stejně jako u Prokurátora i v tomto případě autorka napsala napínavý příběh, ve kterém nechybí erotika. I když musím uznat, že tentokrát bych jí snesla možná i trochu víc. Zápletu jsem sice odhadla, ale rozhodně bych ji označila za propracovanější a věřím, že některé čtenáře by mohla hodně překvapit. :-)

Vyhovuje mi styl psaní autorky - střídání krátkých kapitol z pohledu obou hlavních postav. V tomto případě jsem měla trošku problém se s nimi ztotožnit, ale to je asi otázka osobních sympatiích. Rozhodně se mi však líbila jistá propracovanost postav a i jejich okolí, což co si budeme povídat, v knihách tohoto žánru nebývá časté. 

Pokud neholdujete účetnictví, nebojte se. Ony machinace s DPH jsou tu jen na pozadí a hlavní prim tu hraje poměrně promyšlená zápletka, nevyřízené účty a ostrý jazyk. A můžete se těšit i na staré známé z předchozí autorčiny série, což mě osobně usnadnilo orientaci v postavách.

Pokud se vám v těchto deštivých dnech nechce číst nic složitého, určitě vám doporučuji po této jednohubce sáhnout. Určitě si od Pauliny Świst přečtu další knihy, protože mě zkrátka a jednoduše baví! 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu