pátek 2. dubna 2021

Caimh McDonnell - MUŽ BEZ TVÁŘE (audiokniha)

Humorné krimi. To je něco, co jsem už nějakou dobu chtěla vyzkoušet. Lákalo mě to spojení a chtěla jsem vědět, zda to půjde dohromady. Proto jsem se pustila do prvního dílu Dublinské trilogie - audioknihy Muž bez tváře.

Anotace: Paul Mulchrone je průměrný, ničím nevynikající mladý muž z irského Dublinu, jenž se – částečně v důsledku těžkého dětství – prokousává životem doslova ze dne na den. Nemá pořádnou práci, partnerku ani světlou budoucnost. Jen tuctovou tvář, díky níž si vydělává (dá-li se to tak nazvat) na nuzné živobytí. Když se ho kdosi pokusí zabít poprvé, jedná se víceméně o náhodu. Podruhé to už však je záměr. Paul se zničehonic ocitá na útěku, přičemž s hrůzou zjišťuje, že jediní lidé, kteří mu můžou pomoci, jsou zdravotní sestra se zálibou (hraničící se závislostí) v krimi románech a velmi nekonvenční policista se sklonem k násilí. Spolu musí vyřešit jeden z nejzáhadnějších zločinů v historii Irska, jinak se stanou další obětí. A to velmi brzy. (Zdroj: Audiotéka, kde naleznete i ukázku k poslechu).

Po poslechnutí této audioknihy rozhodně nejsem zklamaná. Splnila totiž má očekávání. Pokud máte rádi sarkasmus a černý humor, tohle bude něco pro vás. Nečekejte nějakou extrémně komplikovanou kriminálku. Tohle je opravdu humorná kniha s detektivní zápletkou, která mě opravdu pobavila. Několikrát jsem se přistihla, že jdu po ulici s audioknihou v uších a nahlas se směju. Uznávám však, že humor, který se v Muži bez tváře objevuje není pro každého a pokud nemáte rádi vulgarismy v knihách asi to pro vás nebude to pravé ořechové. Já si však poslech opravdu užila. Jediné co bych vytkla je množství postav. Obvykle nemám problém když se jich v knihách objevuje hodně, ale v tomto případě byla jména dost podobná. Občas jsem se kvůli tomu ztrácela v ději, ale to je opravdu to jediné, s čím jsem trochu bojovala. Poslech jsem si opravdu užila a jsem ráda, že jsem si vyzkoušela zase něco trochu jiného než obvykle čtu a poslouchám. 

Za poskytnutí audioknihy na recenzi moc děkuji Audiotéce.  

Doporučíte mi nějaké další humorné krimi?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu