čtvrtek 20. května 2021

Suzy K. Quinn - V ZAJETÍ KLAMU

Pokud bych měla říct jednu knihu, která mě z nakladatelství Katto zaujala nejvíc, byla by to rozhodně V zajetí klamu. Nejen kvůli povedené obálce, anotaci, ale hlavně větě na přebalu "Jak daleko je člověk ochoten zajít, aby ochránil své dítě?" 


Anotace: Pro rozvedenou Lizzy Rileyovou znamená přestup jejího osmiletého syna Toma na místní akademii nový začátek. Lizzie má pocit, že škola s tak skvělou reputací a vynikajícími výsledky bude pro jejího syna to pravé. Tom potřebuje stabilitu a jistotu.
Jenže na téhle škole je něco zvláštního. Rodičům není povolen vstup na školní pozemky, na oknech jsou namontované mříže a ředitelovo chování je značně znepokojivé. Proč Tom chodí domů vyčerpaný a nepamatuje si nic z prožitého dne? Kde se na jeho pažích vzaly ty podivné modřiny?
A když se Lizzie snaží získat informace od ostatních studentů, proč mají strach promluvit? (zdroj: https://www.katto.cz/v-zajeti-klamu)

Kdybych měla popsat jedním slovem tuhle knihu, bylo by to ORIGINÁLNÍ. Tohle je po dlouhé době psychothriller, který vybočuje z řady. Neřeší totiž po milionté jedno a to samé, ale autorka  čtenáři nabízí originální zápletku a já opravdu většinu knihy nevěděla co si myslet. Nestává se mi často, že děj neodhadnu a už vůbec ne, že nemám od začátku nějakou teorii a právě kvůli tomu má u mně tahle kniha plusové body.

Další věc, kterou musím vyzdvihnout je čtivost. Trochu jsem se bála délky, protože přece jen u tohoto žánru mám raději knihy okolo 300 stran, ale Suzy K. Quinn dokázala napsat tak čtivou knihu, že mi vyšší počet stran absolutně nevadil, protože se četla velmi rychle a napětí si udržela od začátku do konce.

 V zajetí klamu za přečtení rozhodně stojí! Jsem moc ráda, že kniha dostála mým opravdu vysokým očekáváním.

Moc děkuji nakladatelství Katto za poskytnutí knihy na recenzi. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu