úterý 18. května 2021

Petra Stehlíková - NASTEREA (audiokniha)

Nasterea - dlouho očekávaný další díl fantasy série Naslouchač od Petry Stehlíkové, na který se těšila snad polovina knihomolského světa. A zcela oprávněně. Tahle česká fantasy totiž naprosto vystupuje z řady a rozhodně může konkurovat zahraničním bestsellerům. 

Stejně jako u předchozího dílu jsem dala přednost audioknize, protože zaprvé čekám na vydání paperbacku (miluju Host paperbacky!) a za druhé interpretace Jitky Ježkové je naprosto dokonalá. Pokud bych vám měla doporučit jednu jedinou audioknihu, byl by to Naslouchač (nebo spíše  kterákoli z této série), protože přednes paní Ježkové prostě nemá konkurenci. Už mám přece jen dost audioknih odposlouchaných, ale tahle série vybočuje z řady. U některých audioknih mohu říct, že jsou stejně dobré jako knihy, v případě některých dávám přednost knize, protože mi nesedne interpret, ale u této české fantasy alespoň u mně jednoznačně vede audioverze! Pokud plánujete třeba rereading předchozích dílů (protože co si budeme povídat, těch informací je v knihách dost a pokud máte dlouhou pauzu v rámci série, bude potřeba si některé věci osvěžit), rozhodně mrkněte na ukázku zdarma (ZDE) a třeba vás audioknihy nadchnou tak jako mě.
 

K samotnému ději vám toho říkat moc nechci, protože se jedná už o třetí díl a byl by to velký spoiler. Mohu vám říct pouze své dojmy. Ze začátku jsem se trochu bála, že půjde o vycpávkový díl. Přece jen tam byla spousta informací, popisů a ten příběh trochu váznul. Na druhou stranu chápu, že bylo nutné spoustu věcí vysvětlit a i takové části mají v knihách své místo a hlavně důvod. Po pro mě trochu nudnější první třetině však děj opět nabral obrátky a zejména poslední hodina audioknihy mě šokovala. Kdo jste četli nebo poslouchali asi víte o čem mluvím.


Rozhodně si nenechám ujít další díl a moc jsem zvědavá, jak příběh Ilan a pětadvacítky dopadne. 

Moc děkuji Audiotéce za možnost si poslechnout tuhle skvělou audioknihu!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu