pondělí 10. května 2021

Matěj Šulc - TĚLO NENÍ AUTOMAT

Přiznám se, že seberozvojové knihy moc nečtu. Když by byla však nabídnuta v rámci spolupráce kniha Tělo není automat, neváhala jsem ani minutu. 

O čem kniha je?

Kniha Tělo není automat! lektora pohybu Matěje Šulce přináší zcela ucelený pohled na tělo a možnosti, které máme ve svých rukách. Unikátní pohled autora, který se zabývá funkcemi těla, pohybem a zdravým životním stylem již několik let, čerpá z řady zkušeností nabytých při samotné práci s klienty i studiem o tělu a jeho funkcích. Objevte nový pohled na věc, tipy a možnosti, které může každý sám aplikovat do všedních dní a předcházet tak mnohdy zbytečným problémům se zdravím. Ať už po fyzické či psychické stránce. Cílem knihy je pomoci pochopit, jak tělo funguje, jak se o něj nejlépe starat a hlavně, jak se z toho nezbláznit.Kniha Tělo není automat! je nejen o těle a pohybu, ale především o souvislostech zdravého životního stylu. Převzít zodpovědnost za své tělo je ten nejjednodušší a zároveň nejzásadnější krok na cestě ke zdraví. A na něj není nikdy pozdě! Kniha pro všechny, bez rozdílů.Chovejme se zodpovědně, k sobě samým na prvním místě, protože Tělo není automat! (Zdroj: http://dynastie.cz/telo-neni-automat/kniha)

Přiznám se, že od narození dcery bojuji s únavou. S malým dítětem si prostě vždy nedopřejete kvalitních osm hodin spánku a samozřejmě mě trápí i pár dalších neduhů, které mají souvislost s těhotenstvím, jako je třeba diastáza. Byla jsem opravdu zvědavá na knihu o zdravém životním stylu, kterou napsal muž a jednu z kapitol věnoval i období těhotenství. Říkala jsem si, jestli muž opravdu může v této oblasti radit ženám? 

Kniha Tělo není automat je napsána s jistou pokorou. Opravdu se mi líbí přístup Matěje Šulce a to, že nenutí jeden určitý směr, ale poukazuje na možnosti, které vám pomohou zlepšit život. Navíc je kniha velmi čtivá a doplněna o nádherné ilustrace Dana Růžičky. 

Tohle není kniha plná pouček a odborných studií. Pro někoho, kdo se zdravým životním stylem zabývá už nějakou dobu, bude takhle kniha možná trochu málo. Autor klouže po povrchu některých problémů a spíše se snaží, aby se čtenář zamyslel nad základními věcmi a pochopit souvislosti. Já už pár knih na podobné téma četla a většinou mě moc nebavily a nic moc jsem si z nich neodnesla. Líbila se mi ucelená forma a nenásilná forma, kterou autor vysvětluje věci, které jste už možná někdy slyšeli, ale to bylo tak vše. Díky knize Tělo není automat jsem si však ujasnila některé informace a věřím, že mě nasměřovala ke zlepšení. 

Já jsem opravdu ráda, že jsem si knihu přečetla a doporučuji všem, kteří třeba běžně takové knihy načtou, ale chtějí udělat krok ke zlepšení svého zdraví.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu