pátek 9. července 2021

Johana Fundová - HEZKÝ, ALE NAROVNEJ SE! (audiokniha)

Co jste na přelomu tisíciletí měli nejraději? Kolik vám v té době bylo? A chcete si na tuto dobu zavzpomínat? Pak vám doporučuju audioknihu Hezký, ale narovnej se!, která vás přenese zpět v čase a možná vám připomene, co na této době bylo skvělé.

Anotace:  Aneta, Kryštof a Nela jsou třicátníci se zcela odlišnými životy. Když jim však v září 2020 přistane na Facebooku pozvánka na třídní sraz se základkou, vzpomínky na jejich společnou minulost jsou rázem zpět. Co se stalo s někdejšími spolužáky z páté třídy, kteří toužili po prvním mobilu, nadšeně sledovali seriály a těšili se na každé nové číslo časopisu Bravo? Vyplnily se jejich sny z přelomu milénia? To zjistí, když se po letech setkají tváří v tvář. Hlavní hrdiny namluvili Martha Issová, Václav Neužil a Anna Kameníková.(zdroj Audiotéka , kde naleznete i ukázku zdarma)

Příběh je rozdělen na dvě části, v první z nich sledujeme skupinu páťáků v roce 2000 a druhá nás přenese o 20 let později. Když Václav Neužil v audioknize pronesl větu "vyrobila tvůrčí skupina Marie Poledňákové a Vladimíra Tišnovského, přenesla jsem se do svého dětství. Perfektně jsem se ztotožnila s hlavními hrdiny, kteří byli v podstatě přesně v mém věku - také jsem v páté třídě utíkala domů ze školy, abych se koukala na Divokého anděla, neminuly mě pogy, milovala jsem hada na své první Nokii.... Tahle část byla prostě skvělá a já si opravdu užívala nostalgickou chvilku.
Druhá část, která se odehrává o 20 let poté, už ale byla slabší. Začala velmi slibně školním srazem a ukázala, kam život zavál skupinu spolužáků. Nemůžu se však zbavit dojmu, že potenciál příběhu nebyl úplně využit. Konec byl poměrně uspěchaný a mě zůstalo spoustu otázek.
Protože první část byla skvělá a druhá už trochu slabší, knihu bych hodnotila pravděpodobně jako průměr. Já jsem však Hezký, ale narovnej se! poslouchala a kvůli skvělé interpretaci Václava Neužila, Anny Kameníkové a Marthy Issové musím hodnocení zvýšit. 

Doporučuji všem, kteří si chtějí taky zavzpomínat a moc děkuji Audiotéce za tuto příjemnou cestu časem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu