čtvrtek 8. července 2021

Tammy Cohen - DÍTĚ "L"

Pokud se pro mě nějaké nakladatelství stává jistotou dobrého napínavého čtení, je to rozhodně Katto. Zatím jsem z jejich nabídky ani jednou nesáhla vedle a nadšená jsem i z nejnovětšího psychothrilleru Dítě "L".

Anotace:  Když byla mladá psycholožka Anne požádána, aby se zapojila do případu Dítěte L, netušila, že už první setkání s Laurie navždy změní její život. Laurie a její bratr zažili trauma, s jakým se dětská mysl dokáže jen stěží vyrovnat. Vidina profesního růstu díky medializovanému případu byla pro Anne hnacím motorem. O řadu let později si ale uvědomí chybu, které se tenkrát dopustili. A ta chyba teď stála lidský život.
    Amira, Sarah, Paula, Ewan a Charlie spolu pracují roky. Vědí o sobě, jakou kdo má rád kávu, vzájemně znají svůj soukromý život i noční můry. Jednoho dne se ale všechno změní... Nový nadřízený má za úkol restrukturalizovat oddělení. To zamíchá nejen jejich vztahy, ale na povrch začnou vyplouvat i skutečné povahy dosud přátelských kolegů. Co dokáže s dobrým týmem udělat nabídka na povýšení a jaké hry budou rozehrány, aby si lidé zachránili vlastní kůži?
    Dvě různé dějové linky spojené v jeden příběh. Příběh, ze kterého mrazí... (zdroj: https://www.katto.cz/dite-l)

Takhle kniha se zařadila na druhou příčku v mém žebříčku "kattovek" hned za V zajetí klamu. Opět jsem se velmi rychle začetla a obě dějové linky mě nadchly. Oceňuji skvělou psychologii postav a opravdu jsem si užívala intriky a změny chování v jinak semknutém kolektivu londýnské kanceláře. Ještě více mě zajímala linka Dítěte "L", protože jeho případ byl hrůzný, ale i do jisté míry fascinující. I když jsem měla od začátku teorii, jak budou dvě linie vyprávění propojeny, zvládla mě autorka zmást, zamotat hlavu a nakonec vlastně i překvapit. I když bych asi v polovině knihy pár stran proškrtala, protože se mi už zdály už trochu navíc, jsem rozhodně spokojená. 

Těším se na další knihu Tammy Cohen - Zemřu o Vánocích, které bychom se měli dočkat už na pozdim. 

Moc děkuji nakladatelství Katto za zaslání knihy na recenzi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu