neděle 2. srpna 2020

Serhii Plokhy - Černobyl (audiokniha)

V červenci se mi podařilo poslechnout další audioknihu, tentokrát Černobyl, jehož autorem je Serhii Plokhy, audioknihu čte Václav Neužil.



Opět moc děkuji audiotéce, že jsem měla možnost, si díky spolupráci s ní, tuhle audioknihu poslechnout. Knihu Černobyl historie jaderné katastrofy jsem zaznamenala v knihkupectví loni, když u nás byl populární i stejnojmenný seriál. Setkávala jsem se s názory, že na čtení je takhle knížka těžší, protože je tu množství jmen a postav. Z tohoto důvodu jsem se do čtení úplně nehrnula, i když bych se o téhle katastrofě ráda dozvěděla víc. I to byl důvod, proč jsem zvolila k poslechu právě tuhle audioknihu. Opravdu hodně mi pomohlo, že jsem už o Černobylu měla nějaké povědomí ze shlédnutého seriálu. Dokázala jsem si totiž alespoň k některým jménům přiřadit obličej, což vedlo k mé lepší orientaci. Rozhodně oceňuji, že kniha se zabývá nejen samotným výbuchem, ale jde opravdu do hloubky. Zahrnuje jak historii (co vedlo k postavení elektrárny), tak i co následovalo po výbuchu reaktoru. Nechybí kapitoly s osudy jednotlivých osob, které pomáhaly zmírnit škody a také kapitoly věnující se vlivu katastrofy na politické dění v SSSR, kterě mě osobně přišly nejzajímavější.

Jsem moc ráda, že jsem si audioknihu poslechla a zase se dozvěděla něco více z historie. Vím, že pokud bych knihu četla (ne poslouchala), tak ji pravděpodobně budu mít rozečtenou opravdu dlouho, protože tohle není lehké čtení. Proto audioknihu rozhodně doporučuji a až na jednu kapitolu, která byla hodně technická (ta věnující se samotnému výbuchu) se mi opravdu moc líbila.

Podrobnosti o audioknize včetně ukázky najdete ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu