neděle 13. prosince 2020

Jean Hanff Korelitz - MĚLAS TO VĚDĚT

Ahoj knihomolové, 

dnes tu pro vás mám názor na jednu novinku od Cosmopolis. Možná jste ji zaznamenali, vyšla totiž už dříve, ale nyní má novou obálku. Kniha totiž byla předlohou pro seriál s Nicole Kidman, který právě běží na HBO Go.


Mělas to vědět (anotace ZDE) je příběh Grace, která žije dokonalý život manhattanské matky. Je úspěšnou psychoterapeutkou, které brzy vyjde kniha a navíc má úžasného manžela a perfektního syna. Vše je tak jak vždy chtěla a jak si vysnila. Nebo není? O tom, jak rychle může prasknout bublina, ve které jste žili osmnáct let, je tahle kniha.

Tahle knížka mě bavila, ale současně mi trvala přečíst celou věčnost. Proč?
Je to jedna z nejrozporuplnějších knih, co jsem četla. Všeobecně upřednostňuju knihy, které mají spád a akci, tahle je však extrémně popisná. A když říkám extrémně, myslím to opravdu vážně. Ještě nikdy jsem nečetla knihu, kde by bylo tolik myšlenek, popisů, vzpomínek ... prostě aby se toho tolik odehrávalo jen v hlavě hlavní hrdinky. Kniha vyžadovala velké soustředění, protože když se člověk zamyslel nad něčím jiným, musel se vracet a hledat kde skončil. Bála jsem se totiž, aby mezi tím množstvím informací nebylo něco důležitého pro další děj. A z tohoto důvodu jsem tu knihu nemohla číst večer před spaním, protože tam mé soustředění značně pokulhávalo. Četla jsem ji proto extrémně dlouho (asi tři týdny?) a přečetla u ní i několik jiných knih. Není to tedy kniha pro každého, ale já si čtení užila. Líbil se mi ten náhled do života newyorské smetánky. Líbilo se mi rozbití pomyslené bubliny a ano, líbila se mi i samotná zápletka, i když nebyla nijak šokující. Čtení mě prostě bavilo. Bylo to něco úplně jiného než běžně čtu a přesto (nebo možná právě proto?) ji hodnotím kladně. :-)
 
Jsem moc ráda, že @yannyknihovna uspořádala společné čtení a já si tak knihu mohla přečíst společně s partou skvělých knihomolek. A nejvíce děkuji Gradě, která mi tuhle knihu do společného čtení zaslala. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu