sobota 17. dubna 2021

Jonas Jonasson - SLADKÁ POMSTA (audiokniha)

Geniální kreativec, bezohledný obchodní, naivní pár, Masaj a díla nepředstavitelné hodnoty? Jak tohle může jít dohromady? Přesvěčte se sami v audioknize Sladká pomsta.

Tak ještě jednou. O čem Sladká pomsta je?

Spoře oděný Masaj v centru Stockholmu, kde mrzne, až praští. Geniální podnikatel prodávající pomstu na klíč. Pár toužící po odplatě. A ten, kterému se chtějí všichni pomstít. Kdo se ještě zamotá do zběsilého víru událostí a jakou roli bude hrát dvojice obrazů nejasné ceny? Jde o skutečná díla, či o padělky? A co s tím má společného papež? Začíná nepředvídatelná jízda napříč kontinenty a světem umění, která vám nedá vydechnout.
Na čem by se daly vydělat peníze pravděpodobně všude na světě? Na touze pomstít příkoří, jehož jsme obětmi. Geniální reklamní kreativec Hugo Hamlin dotáhne myšlenku nadnesenou během oslavy slunovratu k realizaci a začne prodávat pomstu připravenou na klíč. Netuší, co všechno jej ještě čeká. Hlavně ve chvíli, kdy do jeho kanceláře vstoupí mladý pár, který netouží po ničem jiném než po pořádné odplatě.
Bezohledný obchodník s uměním Victor Alderheim lační po penězích a po moci a je připravený dojít ke svému cíli přes mrtvoly. Narazí však na masajského válečníka a šamana Oleho Mbatiana, který ani neví, co jsou peníze. Dočkal se však vytouženého syna, který mu utekl do Švédska, a tak šaman překoná všechny překážky a ocitne se v centru Stockholmu. Kdo se chce nakonec pomstít komu? Jakou roli v tom hrají dvě umělecká díla nejasné ceny i původu, o kterých se neví, komu vlastně patří? A co má s tím vším společného papež? (zdroj Audiotéka - https://audioteka.com/cz/audiobook/sladka-pomsta, kde najdete další info a ukázku)

Přiznám se, že jsem si ze začátku poslechu říkala "proč tolik odboček a kam tohle povede?" Postupně však příběh začal dávat smysl a skvěle do sebe zapadat. Od Jonase Jonassona jsem poslouchala pouze Stoletého staříka, který mě moc neoslovil. Více se mi líbil film. Přesto jsem chtěla zkusit nějakou další knihu a rozhodla jsem se právě pro Sladkou pomstu v audioverzi. 

Humor Jonase Jonassona je místy trochu až moc černý. Co se mi na autorovi líbí je, že umí překvapit. Ten konec jsem prostě trochu nečekala.  A dalším plusem je, že do svých knih zapojuje i něco málo z historie - v tomto případě umělkyni Irmu Sternovou.

Musím vyzdvihnout interpretaci Martina Stránského, který právem patří v této profesi ke špičce. Jeho přednes mi k příběhu skutečně seděl a velmi dobře se poslouchal. 
 
Pokud hledáte něco oddechového u čeho se i pobavíte, věřím, že Sladká pomsta bude tou správnou volnou. 
 
Za poskytnutí audioknihy na recenzi děkuji Audiotéce
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Doposloucháno v lednu